We zijn er! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van joycevanruth - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van joycevanruth - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Blijf op de hoogte en volg

06 September 2017 | Namibië, Windhoek

Dinsdag 5 september ben ik samen met 4 medestudenten naar Namibië gevlogen. Na een reis van 12.5 uur met weinig slaap en een tussenstop in Luanda (waarbij de vele sloppenwijken die tijdens de landing te zien waren een erg bijzondere indruk hebben achtergelaten) zijn we vanochtend om 10.50uur aangekomen in Windhoek! Hier duurde het erg lang voor we door de douane heen waren. Eenmaal er doorheen konden we opzoek naar onze huisbaas Kenton, die ons zou opwachten op het vliegveld. Hij was er samen met een vriend/broer/neef (we zijn er nog niet achter wat het is) om ons op te vangen en te helpen met de koffers naar de auto's te rollen. Ik dacht dat mijn auto iets vaker de wasstraat van binnen mocht zien, hier zullen ze zich vast afvragen wat een wasstraat is.
De rit naar ons huisje was de meest ruige rit die ik heb meegemaakt, verkeersregels zijn hier denk ik niet de hoogste prioriteit. Hoewel Kenton ons verzekerde dat we niet dood gingen, maar ondertussen ook zei dat hij ''The best worst driver'' werd genoemd, was ik blij dat hij achter het stuur zat en niet ik. Onderweg zagen we een erg mooi landschap met zelfs bavianen langs de weg, hoe bizar is dat!!
Rond 14.30uur kwamen we dan eindelijks aan bij ons huis, waar we de koffers dumpten, een snel rondje door het huis deden en gelijk met de twee mannen boodschappen gingen doen. Je kent vast wel de twee soorten mens waarvan de één bij een halve tank al denkt: ''Ik moet nodig weer gaan tanken'', en waarbij de ander denkt wanneer het streepje bijna op de E staat ''Ik ken mijn auto, ik kan nog wel even door''. Ik hoop dat hij zijn auto heel goed kent, want het streepje zakte behoorlijk ver onder de E en ik had het gevoel dat we elk moment met zijn allen konden gaan drukken. Maar hé, dit is Afrika, chill en alles komt goed.

Het huis is bestemd voor 10 personen, waar een zwembad(je) buiten aangelegd is. We hebben 2 slaapkamers, 2 badkamers en slapen 2 om 3. De woonkamer en keuken is gezamenlijk voor alle 10 de studenten. Dat zal lekker knus worden op de bank.. Máár we hebben wel 3 honden om het huis lopen! Deze zijn van Kenton zelf, een husky, een duitse herder en de kleinst lijkt een vuilnisbakkenras? Lief en erg leuk!
Vanavond heeft iedereen lekker rustig aan gedaan, allemaal erg moe en optijd naar bed. De rest van de week hebben we nog voor onszelf en maandag begint de introductie in het Katutura State Hospital. Erg spannend maar heel veel zin!

Foto's volgen nog!

  • 06 September 2017 - 21:46

    Clemens Vehoff:

    Hoi meid een fijne tijd gewenst Clemens.

  • 07 September 2017 - 15:42

    Ellen:

    Tof hoor! Heel veel plezier! Ben benieuwd wat ze daar snaaien;) en kan niet wachten op de foto's van de bavianen:p Groeten vanuit Birmingham!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 06 Sept. 2017
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 6957

Voorgaande reizen:

05 September 2017 - 28 December 2017

Mijn reis naar Namibië

Landen bezocht: